Uudistunut F-Secure TOTAL suojaa sinut, laitteesi ja kotisi

Helsinki, 18. syyskuuta 2018: Nykyään yhä useammat laitteet ovat verkossa, ja ne kaikki on suojattava. F-Secure TOTAL laajenee ja tarjoaa jatkossa entistä monipuolisempaa tietoturvaa kaikille internetin käyttäjille sekä heidän laitteilleen ja kotitalouksilleen.

“20 vuotta sitten ihmiset eivät tuhlanneet useita tunteja viikossa käyttäessään nettiä puhelimillaan. Ei ollut ilmaisia langattomia verkkoja, ei massiivisia tietomurtoja, ei älykkäitä pesukoneita, eikä minkäänlaisia älylaitteita”, sanoo F-Securen tietoturva-asiantuntija Sean Sullivan.

“Siihen aikaan virustorjunta oli hyvin yksinkertaista: piti suojata ainoastaan oma tietokone, eivätkä virukset tehneet juuri muuta kuin kiusaa. Ne eivät vieneet rahojasi. Nykyään lähes kaikki laitteet ovat yhteydessä verkkoon ja verkkorikollisuudesta on tullut jättibisnes. Siksi verkkoon kytketyt laitteet on pakko suojata luvattomalta käytöltä.”

Viime vuonna F-Secure yhdisti TOTAL-tuotteeseensa palkitun SAFE-tietoturvaratkaisun ja FREEDOME VPN -tuotteen, joka mahdollistaa verkkoliikenteen salaamisen, virtuaalisen sijainnin käytön sekä jäljittämättömän nettisurffailun. Jatkossa TOTAL sisältää myös F-Secure KEY- ja F-Secure SENSE -tuotteiden monipuoliset ominaisuudet ja suojaa näin kaikki kotitalouksien älylaitteet.

“TOTAL haluaa korjata ongelman, joka on heikentänyt tietoturvaa jo vuosikymmenien ajan – salasanat ja niiden hallinnan”, Sullivan toteaa.

Maailman yleisimmät salasanat ovat 123456, password, 123456789, 12345678, 12345 ja qwerty, selviää F-Securen toukokuussa 2018 ostaman MWR InfoSecurityn asiantuntijan Ben Berkowitzin tekemästä selvityksestä*.

Viime vuosina vääriin käsiin on vuotanut miljardeja salasanoja. Vuodot ovat jättäneet heikkoja salasanakäytäntöjä noudattavat käyttäjät rikollisten armoille riippumatta siitä, miten hyvin he suojaavat laitteensa tai kotinsa.

“KEY helpottaa yksilöllisten, vahvojen salasanojen käyttöä kaikissa palveluissa ja pitää salasanat ajan tasalla jokaisessa laitteessa, joka kulkee käyttäjän mukana. Lisäksi se osaa varoittaa käyttäjää merkittävistä tietomurroista, joten ne eivät jää pimentoon”, sanoo F-Securen tuotehallintajohtaja Antero Norkio.

F-Secure TOTAL suojaa haavoittuvat laitteet pakettiin kuuluvalla F-Secure SENSE -sovelluksella. Sen avulla voidaan suojata kaikki kotona olevat älylaitteet, mukaan lukien nettiyhteyttä käyttävät televisiot sekä keittiön älylaitteet, jotka voivat tehdä koko kotiverkosta haavoittuvan. Sovelluksen edellyttämä SENSE-reititin myydään erikseen.

“Sekä Interpol että FBI ovat julkaisseet tänä vuonna lausunnon**, jonka mukaan nyt on aika suojata kodin IoT-laitteet”, sanoo Sullivan.

“SENSEn lisääminen TOTALiin viimeistelee turvallisuuden tunteen, jonka haluamme tarjota kuluttajille sekä kotona että heidän ollessaan liikkeellä. Aiomme myös tuoda SENSE-ohjelmiston reititinvalmistajien saataville”, lisää Norkio.

F-Secure TOTALin tilaus sisältää jatkossa:

• F-Secure SAFE on palkittu tietoturvaratkaisu, joka suojaa viruksilta, haittasovelluksilta ja kiristysohjelmistoilta, turvaa pankkiyhteydet ja mahdollistaa vanhemmille lasten nettikäytön rajoittamisen.
  • F-Secure FREEDOME VPN kätkee toimintasi verkossa ja tekee nettiselailusta anonyymiä ja turvallista.
  • F-Secure KEY suojaa kaikki salasanasi ja PIN-koodisi – kaikissa laitteissasi.
  • F-Secure SENSE turvaa älylaitteet ja kodinkoneet. Sen käytön edellyttämä SENSE-reititin on ostettava erikseen.
*Lähde:https://github.com/berzerk0/Probable-Wordlists/blob/master/Real-Passwords/Top12Thousand-probable-v2.txt **Lähde:https://blog.f-secure.com/fbi-echoes-interpol-secure-iot-devices/

Lisätietoja (englanniksi):

Video: Premium Cyber Security for You, Your Devices and Your Home | F-Secure TOTAL Blog: The Cure for the Common Password