F-Securen yritysratkaisujen lippulaivatuote laajentaa kyberturvaansa

Helsinki – 30.3.2016: F-Secure julkistaa uudistetun yrityksille suunnatun Protection Service for Business – lippulaivatuotteensa, joka edustaa kokonaisvaltaista lähestymistapaa kyberturvaan. Tuotetta on uudistettu lisäämällä internetin käyttöön liittyviä turvaominaisuuksia ja kokonaan uusittu ylläpitoportaali helpottaa entitä tehokkaammin tietohallinnon työtä. Protection Service for Business on markkinoiden ainoa tietokoneet, mobiililaitteet ja palvelimet kattava tietoturvaratkaisu, johon on keskitetysti hallittavan tietoturvan lisäksi yhdistetty korjauspäivitysten ja mobiililaitteiden hallinta.

F-Securen tuoreen tutkimusraportin mukaan järjestelmiä salaavien ja käyttäjiltä sisältöä lukitsevien kiristyshaittaohjelmien määrä kasvoi merkittävästi vuonna 2015. Tänä vuonna runsaasti huomiota saivat sairaaloihin ja muihin organisaatioihin kohdistetut lunnaita vaatineet kiristysohjelmat. Lähes päivittäin otsikoissa näkyvät kyberhyökkäykset aiheuttavat ongelmia sekä pienille että suurille yrityksille. Vuonna 2015 yritykset kohtasivat 38 % enemmän tietoturvaloukkauksia edelliseen vuoteen verrattuna. Lisäksi tekijänoikeuksia koskevat varkaudet lisääntyivät 56 %.* Hyökkääjän on helpointa tunkeutua yritysverkkoon päätelaitteen kautta, joten alan huippua edustava päätelaitesuojaus on oleellinen osa yrityksen tietoturvastrategiaa.

Uusi Protection Service for Business, joka on saatavilla hallittuna palveluna jälleenmyyjäkumppaneille, sisältää nyt kokonaan uusitun pilvipohjaisen ja intuitiivisen hallintaportaalin. Käyttöönotto, seuranta ja hallinta sujuu kätevästi helppokäyttöisessä portaalissa.  Kaikkien tietoturvan osa-alueiden keskitetty hallinta ja täydennetyt ominaisuudet tehostavat tietoturvan valvontaa. Myös uusimmat käyttöjärjestelmäversiot eli Windows 10 ja Mac El Capitan ovat tuettuja.

Uudet Windowslaitteiden ominaisuudet helpottavat yritysten haasteita:

Aktiivikomponenttien suodatus torjuu epäilyttävien ja tuntemattomien sivustojen sisältöä. Flashin kaltaisen sisällön avulla verkkorikolliset kehittävät työkaluja päästäkseen yritysverkkoon.

Yhteyksien suojaus nostaa yrityksen suojaustasoa käytettäessä intranetin kaltaisia liiketoimintakriittisiä sivustoja tai pilvipalveluita. Se torjuu pankkitroijalaiset ​​ja vakoiluohjelmat kriittisten istuntojen aikana ja suojaa yrityksen luottamuksellisia tietoja joutumasta rikollisten käsiin.

Internetin sisällön suodatus –toiminnon avulla voidaan rajoittaa ei halutun sisällön käyttöä internetin  selailussa.

F-Securen päätelaiteratkaisu on osa kokonaisvaltaista kyberturvavalikoimaa, joka tukee yrityksen menestystä ja nopeaa kasvua. Tuotevalikoima kattaa  laajan kirjon palveluita: uhkien ennustamisen, hyökkäysten eston, uhkien havaitsemisen jo verkossa, reagoinnin tietoturvaloukkauksiin, tutkimuksen sekä jälkityön. Protection Service for Business on osa uhkien ennakointia ja havainnointia. Se sisältää useita kerrostettuja teknologioita suojaamaan proaktiivisesti sekä nykyisiltä että uusilta verkkouhilta. Gartnerin Magic Quadrant –raportin visionäärikategoriaan listattu F-Securen Protection Service for Business erottautuu markkinoilla.

"Lähestymistapamme Protection Service for Business –ratkaisussa perustuu siihen, ettei ole olemassa yhtä ihmelääkettä yrityksen suojaamiseksi", sanoo F-Securen yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Samu Konttinen. "Pelkästään yksi, joka tilanteessa käytettävä teknologia, ei riitä. Kyber​​uhissa käytetään monenlaisia ​​hyökkäysmenetelmiä, joten myös yritykset tarvitsevat erilaisia yhdessä toimivia ja toisiaan tukevia suojausteknologioita. Protection Service for Business sisältää kaikki tarvittavat komponentit yhdessä paketissa"

Kaksi Protection Service for Business –ratkaisun sisältämää avainteknologiaa ovat F-Securen Security Cloud ja DeepGuard. Tietoturvapilven avulla tarkistetaan haittaohjelman maine ja sen yleisyys ja niiden avulla saadaan nopeasti ja tarkasti reaaliaikainen uhkakuva-analyysi. DeepGuard, F-Securen heuristinen ja käyttäytymisen analysointiin perustuva teknologia, suojaa uusilta uhilta. Jos DeepGuard havaitsee nollapäivähyökkäyksen, se jakaa tiedon F-Securen tietoturvapilveen ja tekee hyökkäyksen vaarattomaksi kaikille asiakkaille muutaman minuutin sisällä haittaohjelman tunnistuksesta.

Ohjelmistopäivitysten hallinta on toinen keskeinen osa ennakoivaa lähestymistapaa. Protection Service for Business sisältää automaattisen ohjelmistopäivitysten hallinnan. Jatkuvien tietoturvapäivitysten vuoksi yrityksillä saattaa helposti tulla viiveitä päivityksiin ja voivat siten edesauttaa yritysverkkoon tunkeutumista. Verizonin julkaiseman raportin mukaan jopa 99,9 %:ssa tunkeutumisista oli hyödynnetty haavoittuvuuksia vielä yli vuoden CVE:n julkaisemisen jälkeen** F-Securen Software Updater skannaa ja täydentää puuttuvat Windowsin ja yli 2500 kolmannen osapuolen sovellusten tietoturvapäivitykset ja paikkaa ohjelmistojen tietoturva-aukot.

Protection Service for Business hallintaratkaisu on saatavilla F-Securen valtuutetuilta jälleenmyyjiltä. Se on saatavilla myös palveluna yritysten tarvitsematta investoida palvelimiin tai huoltoon ja ne voivat keskittyä liiketoimintansa ydinosaamiseen.

* PwC: n "Global State of Information Security Survey" https://www.pwc.com/gx/en/issues/cyber-security/information-security-survey.html ** Verizon 2015 Data Breach Tutkimukset, https://www.kennasecurity.com/kenna-and-data-breach-investigations-report/

Lisätietoa: F-Secure 2015 Threat Report Protection Service for Business

F-Secure – Switch on freedom F-Secure on suomalainen yritys, joka suojaa miljoonia ihmisiä verkkouhkilta ja vakoilulta. Me teemme sinusta näkymättömän verkossa, ja kanssamme voit tallentaa ja jakaa tiedostoja vapaasti.  Liity taisteluumme verkon vapauden puolesta. Vuonna 1988 perustettu F-Secure on listattu NASDAQ OMX Helsinki Ltd:ssä. f-secure.com | twitter.com/fsecure | facebook.com/f-secure Mediayhteydenotot F-Secure Oyj Petra Ranta Puh. 040 6484 675