F-Secure on voittanut AV-TEST-vertailussa palkinnon parhaasta suojauksesta sekä parhaasta suorituskyvystä

F-Securen tietoturvaratkaisut ovat olleet alan parhaimpien joukossa jo yli 10 vuoden ajan.

Helsinki – 10.3.2021.  F-Secure on voittanut jälleen AV-TEST-vertailussa Best Protection -palkinnon niin koti- kuin yrityskäyttäjäluokassakin. Tämän lisäksi F-Secure sai vielä Best Performance -palkinnon kotikäyttäjille tarkoitettujen tietoturvaratkaisuiden vertailussa. F-Secure on ainoa yritys, jonka tietoturvatuotteet ovat voittaneet AV-TEST Best Protection -palkinnon seitsemän kertaa viimeisen 10 vuoden aikana.

— F-Secure Protection Service for Business ja SAFE -tuotteet eivät ainoastaan tarjonneet korkeinta suojaa vuoden 2020 läpi, vaan SAFE oli parhaimmistoa myös resurssien säästämisessä, kertoo Maik Morgenstern, AV-TEST-instituution johtaja.

— F-Secure pyrkii aina ylläpitämään asiakkaiden luottamusta tarjoamalla heille parhaan suojan pahimmilta uhilta. Olemme iloisia nähdessämme, että jatkuvat parannukset jatkuvasti muuttuvassa uhkaympäristössä tuottavat tulosta. Luokkansa parhaan suojan tarjoaminen vaarantamatta nopeutta ei ole helppoa, mikä tekee tästä saavutuksesta erityisen tärkeän, sanoo Anthony Melgarejo (Service Owner, Tactical Defence Unit, F-Secure).

Taktinen puolustusyksikkö (Tactical Defence Unit) on keskittynyt kehittämään puolustusmekanismeja ja ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä, joilla puututaan nykyisiin ja lähitulevaisuuden turvallisuusongelmiin. F-Securen järjestelmät analysoivat päivittäin keskimäärin 7 miljardia online-kyselyä, 6 miljardia tapahtumaa ja miljoonia epäilyttäviä URL-osoitteita ja haittaohjelmanäytteitä. Pilveä ja alan johtavaa tekoälyä hyödyntämällä F-Securen suojaustekniikka on erittäin vahva käsittelemään edistyneitä uhkia, mutta riittävän ketterä minimoimaan mahdolliset vaikutukset järjestelmään.

Kansainvälisen ja riippumattoman AV-TEST-instituutin arvostettu Best Protection -palkinto perustuu kuukausittaisiin Windows-suojaustesteihin, joita suoritetaan koko vuoden ajan. Tietoturvaratkaisut testataan todellisissa tilanteissa. Näissä tilanteissa tarkastellaan kuinka hyvin ne suojaavat todennäköisiltä uhilta ja myös haittaohjelmatartunnoilta, jotka leviävät epäilyttäviltä sivustoilta tai sähköpostien kautta nollapäivää haavoittuvuuksien mahdollistamina. F-Securelle annettiin huipputuotteen status johdonmukaisesti kaikissa kuudessa testissä, joita instituutti suoritti vuoden 2020 aikana.

— Tällaiset toimialan parhaat palkinnot todistavat, että keskitymme oikeaan asiaan, eli siihen että olemme muutaman askeleen edellä uhkamaailmaa. Tämä on merkityksellistä asiakkaillemme, joiden ei tarvitse valita parhaan suojan ja parhaan suorituskyvyn välillä, sanoo Melgarejo.

F-Secure SAFE on saatavana kotikäyttöön jälleenmyyjien, operaattorikumppanien ja F-Secure-verkkokaupan kautta. F-Secure TOTAL sisältää SAFE-paketin, joka tarjoaa palkitun VPN:n sekä 24/7 henkilötietojen seurannan ja tilien suojauksen.

F-Secure Protection Service for Business on pilvipohjainen suojausratkaisu päätelaitteille joka toimii saumattomasti organisaatioiden haavoittuvuuksien hallinnan, tietoturvapäivitysten hallinnan sekä edistyneiden uhkien havaitsemisen ja reagoinnin kanssa yhdessä kevyessä ohjelmistopaketissa.