Elisa ja F-Secure haluavat yksinkertaistaa kotien tietoturvan

Elisa ottaa ensimmäisenä maailmassa käyttöönsä F-Secure Connected Home Security -ominaisuudet reitittimissä

Helsinki – 23. lokakuuta 2018: Tietoturvayhtiö F-Secure ja johtava tietoliikenneyhtiö Elisa ovat yhdistäneet osaamisensa ja pyrkivät tekemään kotitalouksista löytyvien, nettiin kytkettyjen laitteiden tietoturvasta entistä yksinkertaisempaa. Elisa tuo markkinoille uuden tuotteen, joka sisältää F-Securen Connected Home Security -ratkaisulla varustetut reitittimet. Elisasta tulee samalla maailman ensimmäinen operaattori, joka tarjoaa asiakkailleen F-Securen tietoturvaratkaisulla varustettuja reitittimiä.

”Nettiin kytketyt laitteet, joita kotitalouksista löytyy, eivät ole samoja kuin kymmenen vuotta sitten. Nykyisissä IoT-laitteissa ei kuitenkaan ole samoja tietoturvasovelluksia, joihin ihmiset ovat tottuneet matkapuhelimissaan ja tietokoneissaan. Elisa on ensimmäinen verkko-operaattori koko maailmassa, joka ottaa reitittimiinsä F-Securen Connected Home Security -ominaisuudet. He saavat etulyöntiaseman voidessaan tarjota sitä asiakkailleen jo olemassa olevien tietoturvaratkaisujen rinnalla. Kyse on siitä, että tietoturvasta tehdään kuluttajille riittävän yksinkertaista”, sanoo Kristian Järnefelt, F-Securen kuluttajien tietoturvan johtaja.

F-Secure Connected Home Security yhdistää internetin ja pilvipalvelujen sekä reitittimen ja päätelaitteiden tietoturvan yhteen, yksinkertaiseen kokonaisuuteen. Tämä ainutlaatuinen yhdistelmä tarjoaa kuluttajille kokonaisvaltaisen tietoturvaratkaisun, joka suojaa heitä kiristyshaittaohjelmilta, boteilta ja muilta heidän yksityisyyttään ja turvallisuuttaan uhkaavilta vaaroilta.

Toisin kuin perinteiset kuluttajille suunnatut tietoturvaratkaisut, F-Secure Connected Home Security on alusta alkaen suunniteltu suojaamaan kotitalouksien kaikki nettiin kytketyt laitteet, kuten älytelevisiot, pelikonsolit sekä perinteiset tietokoneet ja matkapuhelimet. Se on erinomainen valinta moderneihin kotitalouksiin, joissa on laaja valikoima erilaisia laitteita.

Elisan laajakaistapalvelujen liiketoimintajohtajan Matias Castrénin mukaan Elisa haluaa vastata uudella tuotteellaan asiakkaiden tarpeeseen yksinkertaiselle ja luotettavalle palvelulle, joka turvaa kaikki heidän nettiin kytketyt laitteensa. Elisalla on pitkä kokemus yhteistyöstä F-Securen tietoturvatuotteiden kanssa.

”Kehitämme tuote- ja palveluvalikoimaamme jatkuvasti, jotta se vastaisi mahdollisimman hyvin asiakkaidemme toiveita. Nykyään asiakkaat odottavat, että voimme turvata heidän verkkokokemuksensa käytetystä päätelaitteesta riippumatta. Lisäämällä F-Secure Connected Home Securityn palveluvalikoimaamme tuomme laadukkaan tietoturvaratkaisun asiakkaidemme ulottuville. He voivat nauttia turvallisesta verkkokokemuksesta, eikä heidän tarvitse itse hankkia useita eri tietoturvasovelluksia”, sanoo Castrén.

Lisätietoja (englanniksi):

F-Secure Connected Home Security F-Secure Blog: A Secure Digital Life Requires Simplicity