MITRE ATT&CK -arviointi nostaa F-Securen yhdeksi alan parhaista osaajista edistyneiden uhkien havainnoinnissa

MITRE ATT&CK -tulokset vahvistavat, että F-Securen EDR-tekniikat ovat tukeva perusta kattavien havaitsemis- ja reagointiominaisuuksien rakentamiselle.

F-Secure on onnistuneesti käynyt läpi ensimmäisen MITER ATT&CK™ -arviointikierroksen. Testissä arvioidaan, kuinka yritysten päätelaitteiden havaitsemis- ja vastausratkaisut (endpoint detection and response, EDR) toimivat edistyneiden uhkien (advanced persistent threat, APT) käyttämien tekniikoiden kanssa. Tulos vahvistaa, että F-Secure on yksi parhaista osaajista edistyneimpien uhkien havaitsemisessa.

Ensimmäinen arviointikierros sisälsi skenaarion, jossa F-Securen EDR-ominaisuudet torjuivat kokonaan kiinalaislähtöisen edistyneen uhan ryhmän (APT3) hyökkäyksen. F-Securen moderni pilvipohjainen havaitsemistekniikka, datatiede ja jatkuva tutkimus tuottavat alan johtavia EDR-ominaisuuksia. Nämä selvisivät erinomaisesti useista testin avainalueista reaaliajassa ja ilman viivettä.

— Tulokset osoittavat, että F-Secure havaitsee kattavasti APT3:n kaltaisen kansallisvaltion uhkatekijän. Ensimmäinen askel on varmistaa oikea EDR-työkalu, jonka arvo voidaan maksimoida kokoamalla kokenut tietoturvatiimi ympärivuorokautista seurantaa ja tutkimusta varten, sanoo Alex Davies, Senior Security Reacher, F-Secure.

Kattava MITRE ATT&CK™ -arviointi on yhtenäinen kehys, jolla testataan puolueettomasti vihollistaktiikoiden ja -tekniikoiden havaitsemiskykyä.

— Arviointi tarjoaa EDR:n ostajille ja kumppaneille luotettavaa tietoa tietyn EDR-ratkaisun vahvuuksista ja rajoituksista.  Kattava havaitsemis- ja reagointikyky täytyy kuitenkin aina räätälöidä organisaation ja sen kohtaamien uhkien mukaan. EDR on vain yksi, keskeinen osa tätä taistelua, kertoo Tim Orchard, Head of F-Secure’s MDR Business Unit.

Jollekin organisaatiolle EDR-ratkaisun ostaminen tukemaan vahvaa tiimiä ja prosesseja on yleisen turvallisuusstrategian kannalta hyvä päätös. Toisille, riippuen organisaation koosta ja henkilöstön taidoista, EDR on yksi tapa hankkia täysin hallittu kokonaisvaltainen palvelu. F-Secure on ylpeä voidessaan kehittää tätä laajaa tuote- ja palveluvalikoimaa, jonka MITRE on tunnustanut alan johtavana teknologiana, kertoo Tim Orchard, Head of MDR Business Unit, F-Secure.

F-Securella on pitkä historia työkalujen ja palveluiden testauksessa ATT&CK-ympäristössä, kun tutkimuskohteena on ollut uudet hyökkääjätaktiikat ja -tekniikat.

— Olemme innostuneita yhteistyöstämme MITRE:n kanssa ATT: n ja CK: n toisella arviointikierroksella, joka perustuu APT29-hyökkäyksiin. Tutkijamme ovat olleet tässä keskeisiä tekijöitä”, Alex Davies toteaa.

Yksityiskohtaiset tiedot tuloksista ja vertailu muiden toimittajien arviointeihin ovat saatavilla F-Securen blogissa.

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

Sanna Syrjalainen