Kasvussa olevat identiteettivarkaudet edellyttävät uutta lähestymistapaa henkilötietojen suojaamiseen

F-Secure julkaisee ID PROTECTION -tuotteen torjuakseen identiteettivarkauksia nopeasti ja kattavasti.

F-Secure on lanseerannut uuden ID PROTECTION -tuotteen, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen ja uuden lähestymistavan henkilötietojen ja tilien suojaamiseen. Tuotteen avulla voidaan reagoida tietovuotoihin, jotka voivat johtaa identiteettivarkauteen.

F-Secure ID PROTECTION monitoroi henkilökohtaisia ​​tietojasi verkossa ja reagoi nopeasti käyttäjien henkilöllisyyteen kohdistuviin uhkiin. Se sisältää myös salasanahallintasovelluksen, joka auttaa suojelemaan tilejä kaappauksilta. Hyödyntämällä F-Securen tietotaitoa hyökkääjien ajattelutavoista ja menetelmistä, ratkaisu tarjoaa tehokkaan yhdistelmän älykkyyttä ja reaaliaikaista seurantatekniikkaa, joka auttaa jäljittämään vuotaneita tietoja.

— Kun tietojasi vuotaa ulkopuolisten käsiin, ne saattavat päätyä myyntiin pimeään verkkoon henkilötietolistoilleTämä tekee sinusta helpon kohteen edistyneille hyökkääjille. Tiedoillasi varustetut verkkorikolliset voivat sitten helposti ottaa online-tilisi haltuun ja tilailla tavaroita luottokortillasi. Tämä voi tapahtua jo ennen, kun tieto tietovuodosta päätyy julkisuuteen, kertoo F-Securen kuluttajamyynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Perttu Tynkkynen.

Uudessa F-Securen tutkimuksessa havaitaan, että yli kolmasosa käyttäjistä (37%) on tietoisia ainakin yhdestä tietovuodosta, johon liittyy heidän käyttämänsä verkkopalvelu. Kyselyyn osallistujat ilmoittivat, että heillä on keskimäärin 18,1, tiliä. Heistä 41% kertoi käyttävänsä samaa salasanaa useilla tileillä ja 56% käyttävät samaa salasanaa useilla tileillä pienillä muunnelmilla. Näin yksi tietovuoto voi johtaa nopeasti yli tusinaan murrettuun tiliin.*

Tästä turvatoimenpiteiden puutteesta huolimatta lähes kaksi kolmesta Internetin käyttäjästä (65%) ilmoittaa olevansa huolestunut tai erittäin huolissaan siitä, että joku varastaa heidän henkilöllisyytensä online-ostoksia tai lainapetoksia varten.**

— Yhden vahvan ja ainutlaatuisen salasanan laatiminen on vaikeaa. Kahdenkymmenen vahvan salasanan luominen ja muistaminen on melkein mahdotonta. Ja vaikka onnistuisitkin tekemään kaiken itse oikein, käytössäsi oleviin verkkopalveluihin voidaan silti murtautua. Tämä riski edellyttää uutta lähestymistapaa henkilötietojen suojaamiseen verkossa. Tarvitaan ratkaisu, jolla voidaan lujittaa henkilötietoja ja erilaisia tilejä, sekä varoittaa kun tietosi ovat vuotaneet, Tynkkynen sanoo.

Miten F-Secure ID PROTECTION -tuote auttaa tunnistamaan identiteettivarkauden riskejä:

• Henkilötietojen suojaus tarjoaa välittömiä hälytyksiä ja ohjeita, kuinka reagoida, kun henkilökohtaisia tietoja on löydetty osana tietomurtoa tai tietovuotoa
  • Kattava tietokanta koostuu miljardeista palautetuista tileistä ja salasanoista
  • Tekoälyn ja pimeän verkon seurannan yhdistelmä auttaa palautumaan tietovuodosta 6 kk nopeammin
  • Suoja koko perheelle yhdellä tilauksella
  • Salasanan hallinta, jonka avulla on helppo luoda yksilöllisiä vahvoja salasanoja, jotka synkronoidaan automaattisesti ja käytetään automaattisesti kaikissa laitteissa

F-Secure ID -PROTECTION on saatavana sekä kuukausi- että vuositilauksilla (4,99€ kuukaudessa tai 39,90€ vuodessa), ja se on nyt osana F-Secure TOTAL -tietoturvapakettia. Lue lisää ratkaisusta ja kuinka suojata henkilöllisyytesi F-Securen tuotesivuilta.

Lähteet:

* F-Secure Survey, April 2020, 10 countries (USA, Japan, UK, France, Germany, the Netherlands, Italy, Sweden, Brazil, Mexico, South Africa), 400 respondents per country = 4400 respondents (+25years)

** F-Secure Survey, May 2020, 12 countries (Brazil, Finland, France,  Germany, Italy, Japan, Mexico, the Netherlands, Poland, Sweden, UK, USA), 400 respondents per country = 4800 respondents (+25years)