Gartner nimesi F-Securen visionääriksi

Helsinki – 23.2.2016: Gartner sijoitti F-Securen visionääriksi päätelaitteiden suojausta koskevassa 2016 Magic Quadrant -raportissa (1.2.2016). Tunnustus tukee F-Securen tavoitetta tulla Euroopan johtavaksi  kyberturvallisuusyhtiöksi.

"Uskomme Gartnerin arvostavan tehokkuuttamme haittaohjelmien torjunnassa ​​ja yhtiön fokusta", sanoo, F-Securen toimitusjohtaja Christian Fredrikson. "Olemme saaneet parhaan suojauksen palkintoja puolueettomilta testausorganisaatioilta. Tavoitteenamme tulla Euroopan johtavaksi kyberturvatoimittajaksi olemme investoineet, tietoturvaloukkausten selvittämiseen (threat intelligence) ja kehittyneiden uhkien  havainnointiin, poikkeamien hallintaan (response) sekä tekniseen tutkimukseen (forensics). Jatkamme ponnisteluja kohti tavoitettamme, nyt tunnustettuna visionäärinä. "

Päätelaitesuojaus: tietoturvastrategian ydin

Nykypäivänä jokainen yritys voi olla potentiaalinen verkkohyökkäyksen kohde ja päätelaitteet ovat niiden heikoin lenkki. Hyökkääjälle helpoin tapa on murtaa puolustus päätelaitetasolla ja käyttää hyväksi inhimillisiä virheitä. Työntekijä, joka hairahtuu kohdennettuun tietojenkalasteluun päästää hyökkääjän laitteeseensa. Sen kautta hyökkääjä pääsee työntekijän käyttämiin palveluihin, kuten pilvi- ja muille palvelimille, minne yrityksen  tärkeimmät tiedot on tallennettu. Sen jälkeen on helppo etsiä organisaation sisältä arvokasta tietoa. Koska päätelaite on hyökkääjälle helppo keino ohittaa pilvipuolustus, on päätelaitteiden suojaaminen useilla kerrostetuilla suojausteknologioilla välttämätöntä hyökkäysten estämiseksi.

"Haittaohjelmilta ja yhä useammin kehittyneiltä pitkäkestoisilta hyökkäyksiltä (APT) suojautuminen on päätelaitesuojausten hankinnassa tärkeimpiä kriteerejä" raportissa todetaan. "Hyökkäysten torjumisessa on merkittäviä laatueroja, kuten useat haittaohjelmien testausorganisaatioiden tulokset osoittavat. Päätelaitesuojausta ostavien pitäisi etsiä useiden testitulosten määrittelemiä laajan valikoiman suojaustekniikoita ja tehokkuutta."

F-Securen päätelaiteratkaisut sisältävät kerrostettua suojausteknologiaa tunnettujen uhkien sekä nollapäivä- että kehittyneimpien hyökkäysten tehokkaaseen torjuntaan. Ne hyödyntävät F-Securen Security Cloudia, joka varmistaa välittömän ja tietoturvaloukkausten selvittämisen (threat intelligence). Allekirjoitukseen perustuva havainnointi, jota täydentää käyttäytymiseen perustuva heuristinen suojaus ja tasokas teknologia toteutuvat seuraavan sukupolven yritysratkaisussa. F-Securen saamat palkinnot riippumattomilta testausorganisaatioilta useita vuosia peräjälkeen ovat osoitus teknologian tehokkuudesta haittaohjelmien torjumisessa.

F-Securen päätelaitesuojauksen hallinnointijärjestelmä pohjautuu pilviteknologiaan. Keskitetty hallinta helpottaa asiakkaita ja kumppaneita hallinnoimaan ja valvomaan yhdestä, intuitiivisesta  konsolista. Se antaa hyvän näkyvyyden kaikkiin laitteisiin sekä toimistossa että toimiston ulkopuolella.

F-Securen yritysratkaisut kattavat kaikki tietoturvan osa-alueet asiakkaiden suojaamiseksi - ennustamisen, torjunnan, havaitsemisen ja reagoinnin. Uhkakuvien arvioinnilla ja toimenpideohjeistuksilla yrityksiä autetaan  turvatilanteen ja parannustavoitteiden kartoittamisessa. Haavoittuvuusarvioinnin sekä kattavien ratkaisujen avulla F-Secure havainnoi ja estää tunnettuja uhkia sekä torjuu kehittyneimpiä tuntemattomia hyökkäyksiä. Lisäksi murron kohteiksi joutuneille asiakkaille on saatavilla tekniseen tutkimukseen (forensics) ja poikkeaminen hallintaan (incident response) liittyviä palveluita. F-Secure – Switch on freedom F-Secure on suojannut kymmeniä miljoonia ihmisiä digitaalisilta uhilta maailmanlaajuisesti yli 25 vuotta. Palkitut ratkaisumme suojaavat kuluttajia ja yrityksiä aina yksittäisistä haittaohjelmista yrityksiin kohdistettuihin kyberhyökkäyksiin ja ne ovat saatavilla yli 6000 jälleenmyyjän sekä 200 operaattorin kautta yli 40 maassa. Haluamme antaa kaikille mahdollisuuden käyttää internetiä turvallisesti. Vuonna 1988 perustettu F-Secure on listattu NASDAQ OMX Helsinki Ltd:ssä. f-secure.com | twitter.com/fsecure | facebook.com/f-secure

Mediayhteydenotot F-Secure Oyj Petra Ranta Puh. 0406484675