F-Securen ohjelmisto turvaa Zyxelin langattomat reitittimet

Uuden sopimuksen myötä F-Securen Connected Home Security -tietoturvaratkaisu varmistaa Zyxelin kotitalouksille tarkoitettujen reitittimien turvallisuuden

Helsinki, 4. lokakuuta 2018: Tietoturvayhtiö F-Secure ja laajakaistaratkaisujen toimittaja Zyxel yhdistävät voimansa ja tuovat markkinoille kotikäyttöön suunnattuja, turvallisia langattomia reitittimiä. Tuoreen sopimuksen mukaan yhtiöt tuovat operaattorien kautta kuluttajien saataville tietoturvallisia reitittimiä, jotka tarjoavat laajamittaista tietoturvaa tietokoneille, älytelevisioille, mobiililaitteille sekä kaikille muille nettiä käyttäville laitteille, joita moderneista kotitalouksista löytyy.

“Haluamme yhdessä Zyxelin kanssa parantaa kotitalouksien tietoturvaa tuomalla markkinoille turvallisia reitittimiä. Tarjoamme tietoturvaa kuluttajille yli 200 operaattorikumppanin kanssa sekä kotona että heidän ollessaan liikkeellä. Reitittimet ovat nopeasti muuttuneet kotien lisäoviksi, ja F-Secure haluaa Zyxelin kanssa estää näitä ovia aukeamasta kyberrikollisille ja muille verkon kautta tuleville uhille”, sanoo Kristian Järnefelt, F-Securen kuluttajien tietoturvan johtaja.

Sopimus tuo F-Secure Connected Home Security -ratkaisun Zyxelin kotireitittimiin, jotka tulevat palveluntarjoajien saataville eri puolilla maailmaa. F-Secure Security Cloudin sisältämien tekoälyominaisuuksien ansiosta reititin luo kotiin täydellisen tietoturvaratkaisun, johon kuuluvat muun muassa haittasovellusten torjunta ja yksityisyydensuoja.

Ratkaisu tuo tietoturvan perinteisten tietokoneiden ja mobiililaitteiden lisäksi kaikkiin verkkoa käyttäviin älylaitteisiin – myös niihin, joihin ei voi suoraan asentaa tietoturvaohjelmistoa. Tällaisia ovat muun muassa älytelevisiot, nettiin kytketyt keittiökoneet tai älykkäät termostaatit. Ominaisuuksiin kuuluvat myös perhesäännöt, joiden avulla on helppo turvata perheen pienempienkin nettikäyttöä.

Sopimuksen myötä Zyxelistä tulee yksi ensimmäisistä verkkolaitteiden valmistajista, joka on ottanut F-Secure Connected Home Security -ratkaisun käyttöön laitteissaan. Ratkaisu tuo palveluntarjoajien ulottuville tehokkaan ja ainutlaatuisen tavan tarjota lisäarvoa ja laajentaa palveluvalikoimaansa.

”Älykkään kodinelektroniikan yleistyminen on nostanut kotitalouksien tietoturvan ensiarvoisen tärkeään asemaan. Yhteistyön ansiosta voimme tarjota palveluntarjoajille kokonaisvaltaisen ratkaisun, jossa on markkinoiden parhaat tietoliikenne- ja tietoturvaominaisuudet. Se säästää palveluntarjoajien aikaaja auttaa heitä luomaan tietoturvasta kiinnostuneille asiakkaille poikkeuksellisen laadukkaan käyttäjäkokemuksen”, sanoo Allen Lin, Vice President of Zyxel’s Broadband EMEA Business Unit.

F-Secure ja Zyxel esittelevät ratkaisuaan Berliinissä Broadband World Forum -tapahtumassa, joka järjestetään 23. –25. lokakuuta.

Lisätietoja (englanniksi):

F-Secure Connected Home Security F-Secure Blog: A Secure Digital Life Requires Simplicity