F-Securelle kaksi AV-TEST Best Protection -palkintoa samalla kertaa

Helsinki – 21. helmikuuta, 2019: F-Secure on voittanut AV-TEST Instituten myöntämän Best Protection -palkinnon jo kuudennen ja seitsemännen kerran. Tunnustukset todistavat, että yritykset ja yksityishenkilöt voivat jatkossakin luottaa F-Securen tarjoamaan tietoturvaan.

Sekä F-Secure Protection Service for Business (PSB) että F-Secure SAFE läpäisivät menestyksellä AV-TESTin erittäin tiukat testit.

“F-Secure SAFE ja PSB Computer Protection tarjosivat korkeatasoisinta tietoturvaa vuonna 2018, ja sen ansiosta niille myönnettiin Best Protection 2018 -palkinto”, sanoo AV-TESTin teknologiajohtaja Maik Morgenstern.

AV-TEST tutkii Windows-alustan tietoturvaratkaisuja kuukausittain, ja myöntää Best Protection Awardin ratkaisulle, jonka tarjoama turva pysyy korkeimmalla tasolla koko vuoden ajan. AV-TESTin asiantuntijat arvioivat, miten hyvin tuotteet pärjäävät todellisia uhkia vastaan. Kyse ei siis ole simuloidussa testiympäristössä suoritetusta teoreettisesta arvioinnista.

Saksalaisyhtiön huolellisesti suunnittelemissa testeissä hyödynnetään useita tietoverkkorikollisten käyttämiä menetelmiä, joita ovat muun muassa haittasovelluksilla saastutetut sähköpostiviestit ja verkkosivut, ns. drive-by-hyökkäykset sekä nollapäivähaavoittuvuudet.

F-Securen saamat palkinnot todistavat, että yhtiön tuotteita käyttävät yritykset voivat luottaa laitteidensa olevan turvassa esimerkiksi kiristysohjelmilta ja tietomurroilta. Myös kuluttajat voivat perustellusti kokea olevansa suojassa viruksilta, troijalaisilta, kiristysohjelmilta sekä luottaa pankkiyhteyden turvallisuuteen ja siihen, että koko perhe voi käyttää nettiä ilman huolta.

“AV-TESTin tarkka testausprosessi osoittaa, miten hyvin F-Securen tuotteet onnistuvat ihmisten ja yritysten tietoturvan varmistamisessa. On mukavaa saada tunnustus kovasta työstä. Olemme jälleen kerran paras lajissamme”, sanoo F-Securen teknologiajohtaja Mika Ståhlberg.

Ensiluokkainen, luotettava päätelaitteen suojaus on erittäin tärkeä tekijä loppukäyttäjien suojaamisessa. Se pysäyttää hyökkääjät ennen kuin he pääsevät sisään kohdeverkkoon tai henkilökohtaiseen laitteeseen.

F-Securen laboratoriossa työskentelee maailman johtavia tutkijoita ja aktiivinen hyökkääjiä metsästävä tiimi, joka käyttää offensiivisia tekniikoita sekä jäljittämään että ennustamaan uhkia. F-Secure turvaa asiakkaiden järjestelmät asiantuntijoiden ja tekoälyn yhteistyöllä. Lisäksi neljässä maanosassa toimivat konsultit tekevät vastatoimia, teknistä tutkintaa sekä auttavat tietomurroista toipumisessa.

“Nämä palkinnot osoittavat sitoutumisemme sekä yksityisihmisten että yritysten tietoturvan parantamiseen”, sanoo Ståhlberg.

“Emme olisi voittaneet näitä AV-TESTin myöntämiä palkintoja jo seitsemää kertaa, ellemme kykenisi rekrytoimaan parhaita ihmisiä ja kehittämään parhaita tietoturvateknologioita. Ne ovat tasaisen laadukkaita päivästä ja vuodesta toiseen”, Ståhlberg summaa.

F-Secure Protection Service for Business on saatavilla yhtiön laajan jälleenmyyjäverkoston kautta. Lisätietoja löytyy F-Secure PSB -tuotesivuilta.

FF-Secure SAFE on kuluttajien saatavilla maailmanlaajuisesti jälleenmyyjien, operaattorikumppanien sekä F-Securen verkkokaupan kautta. Sen saa myös osana F-Secure TOTAL-tuotepakettia, jossa on mukana myös VPN ja salasananhallintaohjelma. Lisätietoja F-Secure SAFE -tuotesivuilta.

AV-TEST lyhyesti

AV-TEST GmbH on riippumaton tietoturvan ja virustutkimuksen palveluntarjoaja, joka keskittyy viimeisimpien haitallisten sovellusten tunnistamiseen ja analysointiin sekä tietoturvatuotteiden laajoihin vertailutesteihin.