F-Secure yhteistyöhön IWF -hyväntekeväisyysjärjestön kanssa

Kumppanuus vahvistaa pyrkimyksiä tarjota perheille turvallinen digitaalinen ympäristö.

F-Secure on liittynyt Internet Watch Foundation -hyväntekeväisyysjärjestöön (IWF), joka on omistautunut lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön liittyvien kuvien hävittämiseen verkossa. IWF:ään liittyminen vahvistaa molempien organisaatioiden pyrkimyksiä suojella lapsia hyödyntäen toistensa tietotaitoa.

— F-Secure liittyy IWF:ään tärkeään aikaan. Viime vuosi oli IWF:lle ennätysvuosi, ja analyytikkomme löysivät ja poistivat Internetistä enemmän lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevaa sisältöä kuin koskaan ennen. Online-saalistajat käyttävät kaikki keinot päästäkseen käsiksi lapsiin ja tätä uhkaa ei voi aliarvioida. Tästä syystä työskentely F-Securen kaltaisten organisaatioiden kanssa on niin tärkeää. He ovat tärkeitä liittolaisia ​​lasten suojelussa ja tekemässä internetistä turvallisemman paikan kaikille, kertoo IWF:n toimitusjohtaja Susie Hargreaves OBE.

Internet Watch Foundation on rekisteröity Iso-Britanniassa vuonna 1996 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, jonka tehtävänä on poistaa Internetistä lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevia kuvia ja videoita. Organisaation analyytikot käyvät läpi joka viikko yli 3 000 verkkosivua (*) ja poistavat rikollista sisältöä. Viime vuonna he ilmoittivat miljoonista (**) rikollisista kuvista ja videoista poistettavaksi.

F-Secure estää joka päivä keskimäärin lähes 300 000 haitallista verkkosivustoa levittämästä haittaohjelmia tai muutoin vahingoittamasta yrityksiä ja yksityishenkilöitä. Lisäksi F-Securen yli 200 viestintäpalvelukumppania sisältävä maailmanlaajuinen verkosto ja suurin tietoturvatietoisten operaattoreiden ekosysteemi kyberturvallisuusalalla mahdollistaa ainutlaatuisen aseman työskennellä televiestintäsektorilla innovatiivisten uusien suojausstrategioiden luomisessa.

— Organisaatioiden lisäksi yhä useammat kuluttajat etsivät apua varmistaakseen lasten turvallisuuden verkkomaailmassamme. Viime vuonna F-Secure työskenteli kanssamme sisällönsuodatusjärjestelmän luomiseksi, joka vastasi kuluttajien erityistarpeita ja markkinoiden sääntelyvaatimuksia. Yhteistyön jälkeen Tele2:sta tuli ensimmäinen operaattori Ruotsissa, joka pystyi tarjoamaan vanhempien ja muiden sidosryhmien toivomia​​suodatusominaisuuksia, kertoo Joakim Öhrström, tuotelaajakaista- ja TV-tuotejohtaja, Tele2 (yksi F-Securen ruotsalaisista operaattorikumppaneista).

— Monet meitä kaikkia koskevista turvallisuushaasteista ovat liian suuria, jotta yksittäinen organisaatio selviytyisi niistä yksin. Yhteistyöllä kumppaneidemme kanssa voimme löytää uusia ratkaisuja ongelmiin, kuten lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevien kuvien leviämiseen. Ja laajan operaattorikumppaniverkostomme ansiosta voimme nopeasti ja tehokkaasti levittää luomamme uudet ratkaisut miljoonille ihmisille ympäri maailmaa, kertoo F-Securen kuluttajaturvallisuusjohtaja Timo Laaksonen.

Jokainen, joka törmää lasten seksuaalista hyväksikäyttöä kuvaaviin kuviin, videoihin tai vastaavaan sisältöön, voi ilmoittaa siitä IWF:lle nopeasti, nimettömästi ja luottamuksellisesti tämän linkin kautta: https://report.iwf.org.uk/en

Sanna Syrjalainen