F-Secure voittaa AV-TESTin palkinnon parhaasta suojauksesta jo viidennen kerran

F-Secure on voittanut AV-TEST Instituten palkinnon parhaasta suojausteknologiasta vuonna 2016. F-Secure on nyt ainoana yhtiönä AV-TESTin historiassa saanut tämän kunnian viisi kertaa.

AV-TESTin Paras suojaus -palkinto perustuu vuoden aikana joka kuukausi tehtäviin testeihin. AV-Test Institute on kansainvälinen, puolueeton tietoturvaa testaava organisaatio, joka palkitsee vuoden parhaan Windows-suojaustuotteen. Testeissä selvitetään tuotteiden kykyä suojata laitteita nykyisiltä uhilta sekä haittaohjelmilta, joita levitetään nollapäivähyökkäyksinä verkkosivujen ja sähköpostien kautta. F-Securen tasaisen hyvät tulokset läpi koko vuoden nostivat yhtiön ykköseksi.

Luotettava päätelaitteiden suojaus on elintärkeää hyökkäysten torjumiseksi. Haitallinen sähköpostiliite tai käynti saastuneella verkkosivulla voi vaarantaa yhtiön sisäverkon. Tartunnan torjuminen pysäyttää hyökkääjät ennen kuin ne saavat jalansijaa verkossa.

“Miltei sataprosenttisen suojaustuloksen saaminen jokaisesta vuoden 2016 sertifiointitestistä on erinomainen saavutus, josta myönnämme Paras suojaus 2016 -palkinnon. Luotettavuudeltaan ja suorituskyvyltään Client Security kuuluu yrityksille tarkoitettujen tietoturvatuotteiden parhaimmistoon”, sanoo AV-TESTin teknologiajohtaja Maik Morgenstern.

“Viisinkertaisena palkinnon voittajana F-Secure tarjoaa johdonmukaisesti parempaa tietoturvaa kuin mikään muu yhtiö alalla. Samaan tasaiseen suoritukseen ei pääse yksikään toinen tuote. Business Suite -tuotteen uudella versiolla kaikenkokoiset, erittäin tiukkaa tietoturvaa tarvitsevat yhtiöt voivat hyötyä tästä turvasta”, sanoo F-Securen Corporate Cyber Security -yksikön johtaja Jyrki Rosenberg.

Uusi Business Suite tarjoaa tutkitusti parasta suojausta

Palkinnon saava tuote on F-Secure Client Security, joka käyttää F-Securen käytännössä toimivaksi osoitettua kerroksittaista suojausteknologiaa yritysten päätelaitteiden suojaamiseksi sekä tunnetuilta haittaohjelmilta että upouusilta uhilta. Client Security on osa F-Secure Business Suite -ratkaisua, joka on tehty suojaamaan koko it-ympäristö yhdyskäytävältä päätelaitteisiin. Business Suiten uusi versio on juuri julkistettu: siinä on parannettu ratkaisun skaalautuvuutta, hallittavuutta ja näkyvyyttä yhtiön koko tietoturvainfrastruktuuriin.

Uusimmassa Business Suitessa skaalautuvuutta on parannettu muun muassa lisäämällä siihen MySQL-tietokantatuki sekä F-Secure Proxy -välipalvelin, joka jakelee allekirjoitus- ja muiden valmistajien ohjelmistojen päivityksiä välipalvelimille ja vähentää näin verkon liikennettä. Lisäksi päivitetty hallintakonsoli tehostaa ylläpitäjien hallintamahdollisuuksia.

Business Suite turvaa Windows-, Linux- ja Mac-työasemat ja -kannettavat sekä tiedosto-, tulostus-, sähköposti- ja ryhmätyöpalvelimet. Se tukee sekä fyysisiä että virtuaalisia päätelaitteita. Ratkaisuun sisältyy esimerkiksi Botnet Blocker bottiverkkojen ja kiristysohjelmien torjumiseen, Software Updater sovellusten pitämiseen päivitettyinä ja Virtual Security, jonka avulla ylläpitäjä voi siirtää haittaohjelmatarkistuksen palvelimelle suorituskyvyn parantamiseksi.

Lisätietoja

AV-TEST AV-TEST GmbH on kansainvälinen, puolueeton tietoturvaa testaava organisaatio, joka keskittyy uusimpien haittaohjelmien löytämiseen ja analysointiin sekä niiden käyttämiseen tietoturvatuotteiden kattavissa vertailutesteissä.