F-Secure tukee kyberturvaopiskelijoita lahjoituksella

F-Securen lahjoitus HAIC-tutkimuskeskukselle käytetään Aalto-yliopiston kyberturvaopiskelijoiden apurahoihin ja tunnustuksiin.

F-Secure tekee lahjoituksen Helsinki-Aalto Center for Information Security (HAIC) -tutkimuskeskukselle tukeakseen maisterintutkintoa suorittavia kyberturvaopiskelijoita. F-Securen lahjoitus on jatkoa viimevuotiselle lahjoitukselle.* Se käytetään Aalto-yliopistoon opiskelemaan tulevien, tietoturva-alaan keskittyvien maisteriopiskelijoiden elinkustannusten kattamiseen myönnettäviin apurahoihin.

Helsingin yliopisto ja Aalto-yliopisto perustivat yhdessä HAIC-tutkimuskeskuksen vuonna 2016. Keskuksen tarkoituksena on tukea kyberturvallisuustutkimusta ja koulutusta molemmissa yliopistossa. Pelkästään Suomeen ennakoidaan syntyvän kymmeniä tuhansia kyberturvaan liittyviä työpaikkoja vuoteen 2020 mennessä. F-Securen teknologiajohtaja Mika Ståhlbergin mukaan Suomen maailmankuulu koulutusjärjestelmä on loistava tapa houkutella huippuosaajia näihin tehtäviin.

“Tämänkaltaiset aloitteet ovat erittäin tärkeitä potentiaalisten kyberturva-asiantuntijoiden houkuttelemiseksi Suomeen, jotta pysymme johtavana kyberturvamaana”, Ståhlberg sanoo. “Suomen kyberturvaosaaminen on maailman huippua, mutta kyberturvan kysyntä koventaa kilpailua ja meidän täytyy investoida pysyäksemme johdossa.”

F-Securen HAIC-tutkimuskeskukselle antamaa lahjoitusta voi pitää merkkinä keskuksen alalta saamasta laajemmasta tuesta. Tämä auttaa hankkimaan lisärahoitusta myös muista lähteistä. Yksi esimerkki tästä on tuore Aalto-yliopiston ja viiden muun eurooppalaisen yliopiston SECCLO Erasmus Mundus -maisterinohjelma. Se on saanut lähes kolmen miljoonan euron lisärahoituksen Euroopan komissiolta.**

F-Secure SECCLO-ohjelman kumppaniyrityksenä tarjoaa lisätukea sekä ammatillisia kehitysmahdollisuuksia SECCLO-opiskelijoille.

“Olemme kiitollisia F-Securen jatkuvasta tuesta HAIC-tutkimuskeskukselle”, kertoo Aalto-yliopiston professori N. Asokan. “HAIC-tutkimuskeskuksen ja SECCLOn ennakoidaan tukevan jopa 25 muualta saapuvaa opiskelijaa. F-Securen tuki antaa meille erinomaisen mahdollisuuden houkutella ja kouluttaa tietoturva-alan huippuosaajia.”

*Source: https://haic.aalto.fi/2017/01/19/scholarships-for-the-most-promising-information-security-students/

**Source: https://haic.aalto.fi/2017/11/17/almost-three-million-euro-erasmus-mundus-funding-for-information-security-masters-programme/

F-Secure Careers

F-Secure Oyj

Vuonna 1988 perustettu F-Secure on listattu NASDAQ OMX Helsinki Ltd:ssä.

f-secure.com twitter.com/fsecure | facebook.com/f-secure

Mediayhteydenotot: