F-Secure tukee kyberturvaopiskelijoita lahjoituksella

F-Securen lahjoitus HAIC-tutkimuskeskukselle käytetään Aalto-yliopiston kyberturvaopiskelijoiden apurahoihin ja tunnustuksiin.

F-Secure tekee lahjoituksen Helsinki-Aalto Center for Information Security (HAIC) -tutkimuskeskukselle tukeakseen maisterintutkintoa suorittavia kyberturvaopiskelijoita. F-Securen lahjoitus on jatkoa viimevuotiselle lahjoitukselle.* Se käytetään Aalto-yliopistoon opiskelemaan tulevien, tietoturva-alaan keskittyvien maisteriopiskelijoiden elinkustannusten kattamiseen myönnettäviin apurahoihin.

Helsingin yliopisto ja Aalto-yliopisto perustivat yhdessä HAIC-tutkimuskeskuksen vuonna 2016. Keskuksen tarkoituksena on tukea kyberturvallisuustutkimusta ja koulutusta molemmissa yliopistossa. Pelkästään Suomeen ennakoidaan syntyvän kymmeniä tuhansia kyberturvaan liittyviä työpaikkoja vuoteen 2020 mennessä. F-Securen teknologiajohtaja Mika Ståhlbergin mukaan Suomen maailmankuulu koulutusjärjestelmä on loistava tapa houkutella huippuosaajia näihin tehtäviin.

“Tämänkaltaiset aloitteet ovat erittäin tärkeitä potentiaalisten kyberturva-asiantuntijoiden houkuttelemiseksi Suomeen, jotta pysymme johtavana kyberturvamaana”, Ståhlberg sanoo. “Suomen kyberturvaosaaminen on maailman huippua, mutta kyberturvan kysyntä koventaa kilpailua ja meidän täytyy investoida pysyäksemme johdossa.”

F-Securen HAIC-tutkimuskeskukselle antamaa lahjoitusta voi pitää merkkinä keskuksen alalta saamasta laajemmasta tuesta. Tämä auttaa hankkimaan lisärahoitusta myös muista lähteistä. Yksi esimerkki tästä on tuore Aalto-yliopiston ja viiden muun eurooppalaisen yliopiston SECCLO Erasmus Mundus -maisterinohjelma. Se on saanut lähes kolmen miljoonan euron lisärahoituksen Euroopan komissiolta.**

F-Secure SECCLO-ohjelman kumppaniyrityksenä tarjoaa lisätukea sekä ammatillisia kehitysmahdollisuuksia SECCLO-opiskelijoille.

“Olemme kiitollisia F-Securen jatkuvasta tuesta HAIC-tutkimuskeskukselle”, kertoo Aalto-yliopiston professori N. Asokan. “HAIC-tutkimuskeskuksen ja SECCLOn ennakoidaan tukevan jopa 25 muualta saapuvaa opiskelijaa. F-Securen tuki antaa meille erinomaisen mahdollisuuden houkutella ja kouluttaa tietoturva-alan huippuosaajia.”

*Source: https://haic.aalto.fi/2017/01/19/scholarships-for-the-most-promising-information-security-students/

**Source: https://haic.aalto.fi/2017/11/17/almost-three-million-euro-erasmus-mundus-funding-for-information-security-masters-programme/

F-Secure Careers

F-Secure Oyj

Vuonna 1988 perustettu F-Secure on listattu NASDAQ OMX Helsinki Ltd:ssä.

f-secure.com twitter.com/fsecure | facebook.com/f-secure

Mediayhteydenotot:

Simo Ristolainen

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

Sanna Syrjalainen