F-Secure ostaa uuden sukupolven Little Flocker -teknologian Mac-tuotteiden suojaukseen

Little Flocker -teknologia laajentaa F-Securen macOS-tietoturvaratkaisuja yrityksille ja kuluttajille kehittyneellä käyttäytymiseen perustuvalla haittaohjelmien torjunnalla. Teknologian nimeksi tulee F-Secure XFENCE.

Kyberturvallisuusyritys F-Secure on ostanut yksityiseltä sovelluskehittäjältä Little Flockerin, joka on kehittynein Mac-tuotteiden tietoturvateknologia. Useimmat Mac-tietoturvaratkaisut nojaavat täysin perinteiseen tunnisteiden eli allekirjoitusten tunnistamiseen haittaohjelmien torjunnassa, joten ne eivät suojaa käyttäjiä kohdistetuilta hyökkäyksiltä. Little Flocker suojaa Macejä käyttämällä kehittynyttä käyttäytymiseen perustuvaa analyysia ja tarkkailee sovelluksia, jotka yrittävät päästä luottamuksellisiin tiedostoihin ja järjestelmäresursseihin. Se havaitsee ja torjuu myös Macien kiristysohjelmia.

F-Secure ottaa Little Flockerin osaksi uutta XFENCE-teknologiaansa, joka täydentää F-Securen nykyisiä päätelaiteratkaisuja ja tarjoaa käyttäytymiseen perustuvan suojan niin yritys- kuin kuluttaja-asiakkaiden Mac-tuotteille.

Kohdistettujen hyökkäysten tekijät keskittyvät yhä enemmän Maceihin, koska Apple on suosittu arvokkaiden hyökkäyskohteiden, kuten esimerkiksi johtotason työntekijöiden keskuudessa. Little Flockerin ydinteknologian hankinta ja sen ottaminen mukaan F-Securen päätelaitesuojaukseen XFENCEnä laajentaa entisestään F-Securen tuotteiden kykyä havaita nollapäivähyökkäyksiä käyttäjän alustavalinnasta riippumatta.

”Maceista on tullut hyökkääjille houkutteleva sisäänkäynti organisaatioihin. Little Flockerin avulla tehostamme Mac-päätelaitteiden suojaustamme käyttäytymiseen perustuvalla teknologialla. Näin pysäytämme hyökkääjät kertaheitolla”, sanoo Mika Ståhlberg, F-Securen teknologiajohtaja.

F-Secure aikoo tehostaa Little Flockerin ydinteknologiaa liittämällä sen tietoturvapilveensä ja ottaa sen osaksi Protection Service for Business -ratkaisua. Tämä on keskitetty työasemien, mobiililaitteiden ja palvelinten tietoturvaratkaisu, johon sisältyy ohjelmistokorjausten ja mobiililaitteiden hallinta. Myöhemmin teknologia liitetään osaksi kuluttaja-asiakkaille suunnattua monen laitteen F-Secure SAFE -tietoturvatuotetta.

Teknologiaan perehtyneille käyttäjille yritys tarjoaa työkalun edelleen uuden sukupolven kyberturvaratkaisuna F-Secure XFENCE -nimellä. Se tulee saataville ilmaisena beetaversiona osoitteessa https://campaigns.f-secure.com/xfence.

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

Sanna Syrjalainen