F-Secure ostaa Inverse Pathin

Kaupan odotetaan laajentavan ja vahvistavan F-Securen alan johtavien kyberturvallisuuspalvelujen tarjontaa.

Kyberturvallisuusyritys  F-Secure on ostanut Inverse Pathin, alansa johtavan tietoturvapalveluja lentokoneteollisuudelle, autoteollisuudelle ja teollisuuden valvonta-alalle tarjoavan yrityksen. Inverse Pathin asiantuntemus laitteistojen tietoturvassa ja kriittisissä sulautettujen tietojärjestelmien turvallisuudessa vahvistaa F-Securen asemaa palvelujen tarjoajana liiketoimintakriittisillä alueilla, joissa on haastava tietojärjestelmäinfrastruktuuri.

“Osana kattavaa tuoteportfoliotamme tarjoamme laajan valikoiman kyberturvallisuuspalveluja kuten ”red teaming” eli mahdollisen vihollisen toiminnan simuloinnin palveluja, riskiarviointeja, haavoittuvuuksien hallintaa, toimintaa hyökkäystilanteessa ja tapahtuneiden hyökkäysten tutkimuspalvelua. Inverse Pathin osaaminen sopii täydellisesti nopeasti kasvavaan konsultointiliiketoimintaamme”, sanoo johtaja Jens Thonke F-Securen Cyber Security Services -liiketoiminnasta.

Inverse Pathin kyberturvallisuuskonsultit palvelevat keskisuuria ja Fortune 500 -listattuja yrityksiä. Yritys on tunnettu innovatiivisesta fokuksestaan laitteistojen tietoturvaan haastavilla toimialoilla, kuten auto- ja lentokoneteollisuudessa sekä perinteisemmin ohjelmistosovelluksistaan. Inverse Pathin osaaminen sulautettujen tietojärjestelmien tietoturvassa näkyy esimerkiksi USB Armory -hankkessa – USB-tikkuun on lisätty tietokone alustaksi erilaisille henkilökohtaisille tietoturvasovelluksille.

F-Securen strategia- ja kehitysjohtajan Jyrki Tulokkaan mukaan kauppa vahvistaa F-Securen asemaa korkeamman hintatason kyberturvallisuuskonsulttina ja hallintapalveluiden tarjoajana.

“Inverse Path on eräs ensimmäisistä yrityksistä, joka julkisti tutkimuksen ajoneuvojen tietoturvasta ja nyt tätä osaamista käytetään autoteollisuuden ja ajoneuvojen telematiikan valmistajien tuotteiden turvaamiseen”, sanoo Tulokas. “Tällä kaupalla lujitamme F-Securen asemaa globaalina kyberturvallisuuden johtajana maineikkaalla asiantuntemuksella ja osaamisella.”

Kaupan myötä Inverse Pathin perustaja Andrea Barisani siirtyy F-Securen kyberturvallisuuskonsulttien joukkoon, jossa hän johtaa laitteistojen tietoturva -yksikköä. Barisani on asiantuntija suuren mittakaavan infrastruktuurin tietoturvassa, penetraatiotestauksessa ja ohjelmistokoodin auditoinneissa erityisesti turvallisuuskriittisissä ympäristöissä. Barisani on myös merkittävä puhuja autoalan hakkeroinnin, sivustahyökkäysten (side-channel attack), maksujärjestelmien ja sulautettujen järjestelmien tietoturvan osalta.

"Viimeisen kymmenen vuoden aikana Inverse Path on kehittänyt ainutlaatuisen kokonaisuuden turvallisuuskonsultoinnin taitoja. Tämä on tehnyt meistä tietoturvatutkimuksen etujoukkoa sekä johtavan asiantuntijan sulautettujen järjestelmien tietoturvassa nousevilla toimialoilla, kuten auto- ja lentoteollisuudessa”, sanoo Barisani. “Olemme ylpeitä siitä, että F-Secure tunnustaa osaamisemme. F-Secure on arvostettu kyvystään houkutella poikkeuksellisia lahjakkuuksia joukkoonsa. Odotamme innolla tiimin laajenemista. Yhdessä pystymme paremmin kehittämään taitojamme palvella olemassa olevia ja tulevia asiakkaita."

Lisätieot:

Inverse Path