F-Secure nimittää Samu Konttisen uudeksi toimitusjohtajaksi

Christian Fredrikson eroaa ja siirtyy toisiin tehtäviin

Helsinki, 2.6.2016: F-Securen toimitusjohtaja Christian Fredrikson jättää tehtävänsä ja siirtyy toisiin johtotehtäviin yhtiön ulkopuolella. F-Securen hallitus on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajaksi Samu Konttisen. Nimitys astuu voimaan 1. elokuuta 2016. Konttinen siirtyi F-Securen palvelukseen vuonna 2005 ja on sittemmin toiminut yhtiössä useissa johtotehtävissä. Ennen nimitystään toimitusjohtajaksi Konttinen on johtanut mm. F-Securen myyntiä ja markkinointia sekä toiminut kuluttajien tietoturvasta vastaavana johtajana. Viimeksi hän on johtanut liiketoimintayksikköä, joka vastaa yritysten tietoturvasta. Hän on ollut yhtiön johtoryhmässä vuodesta 2009.

"Minä ja hallitus olemme erittäin tyytyväisiä, kun saamme nimittää Samun F-Securen toimitusjohtajaksi. Yli vuosikymmenen kestäneen palveluksensa aikana hän on osoittanut olevansa tehokas strategian toimeenpanijana, sekä kyvykäs johtamaan innovaatiota ja luomaan kasvua. Olen varma, että Samun voitontahto ja periksiantamaton asenne tulosten aikaansaamiseksi nopeuttavat entisestään yhtiömme kehittymistä johtavaksi eurooppalaiseksi kyberturvallisuusyhtiöksi", sanoo Risto Siilasmaa, F-Securen hallituksen puheenjohtaja.

"Otan innoissani vastaan uuden roolini F-Securen toimitusjohtajana", sanoo Samu Konttinen. "Jo nykyisin suojaamme tuhansia yrityksiä ja miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa kyberhyökkäyksiltä. Strategiamme avulla meillä on erinomaiset mahdollisuudet jatkaa kasvuamme. Olen ylpeä siitä, että meillä on töissä tietoturva-alan parhaimpia osaajia. On hienoa päästä hyödyntämään uuden digitaalisen maailman tarjoamia mahdollisuuksia heidän kanssaan."

F-Securen tavoitteena on hyödyntää digitalisaation mahdollisuudet, ja yhtiö jatkaa investointejaan nopeasti kasvavilla yritystietoturvan markkinoilla. Näitä ovat muun muassa jälleenmyyjäkanavan kautta myytävät päätelaitteiden tietoturvapalvelut sekä kyberturvallisuuspalvelut. Kuluttajaliiketoiminnan investointeja jatketaan tavoitteena kannattava kasvu. Kasvustrategian toteuttamiseksi F-Secure rekrytoi aktiivisesti kokeneita tietoturva-ammattilaisia, nousevia kyberturvallisuuskykyjä ja taitavia myyjiä. Yhtiö tavoittelee kasvua myös yritysostoilla.

Christian Fredrikson aloitti F-Securen toimitusjohtajana tammikuussa 2012. Hän on johtanut yhtiötä kriittisen siirtymäkauden aikana, jolloin F-Secure on jälleen keskittynyt tietoturvaan, myynyt pois pilvitallennusliiketoimintansa sekä ostanut pohjoismaisen kyberturvallisuuspalveluita tarjoavan yhtiön. Näillä toimenpiteillä on luotu pohja yhtiön kasvulle kyberturvallisuusjohtajaksi.

"Kiitämme Christiania hänen omistautumisestaan ja sitoutumisestaan yhtiöömme kuluneiden neljän ja puolen vuoden aikana. Toivotamme hänelle kaikkea hyvää uusissa työtehtävissään", sanoo Siilasmaa.