F-Secure kukistaa haitalliset sisällöt pilvessä

Kyberturvallisuusyritys F-Secure esittelee tiedostojen ja linkkien sisällön suojausohjelman.

Helsinki –  3.11.2016: Pilvipalvelut tarjoavat monia hyötyjä yrityksille, mutta silti vastuu tietoturvasta niissä jakautuu asiakkaan ja palveluntarjoajan välille. Kyberturvallisuusyritys F-Secure auttaa sisältöjen turvaamisessa pilvipalveluissa tuomalla markkinoille F-Secure Cloud Protection -palvelun. Kyseessä on tietoturvaratkaisu, joka tarkistaa linkit ja tiedostot haitallisten sisältöjen varalta, kun ne jaetaan Salesforcen kautta.

Pilvipalveluilla on suuria etuja liiketoiminnalle ja ne houkuttelevat monia yrityksiä siirtämään osan tai koko IT-infrastruktuurinsa pilvipalveluihin, mikä on tarjonnut kasvavan markkinan pilvipalveluiden tarjoajille. Gartner ennustaa pilvipalveluiden kansainvälisen markkinan kasvavan 16,5 prosenttia 204 miljardiin dollariin vuonna 2016*.

F-Securen teknologiajohtaja Mika Ståhlbergin mukaan pilviteknologia parantaa monien yritysten tietoturvaa, tosin yhdellä varauksella. "Näissä ekosysteemeissä vastuu tietoturvasta jakautuu asiakkaan ja palveluntarjoajan välille", sanoo Ståhlberg. "Yritykset, jotka käyttävät pilvipalveluita, ovat vastuussa sisällöstä, jota he ja heidän asiakkaansa vaihtavat palvelun avulla. Ratkaisut, jotka auttavat turvaamaan sisällön, ovat keskeinen osa pilvipalveluiden tietoturvaa. Salesforce mahdollistaa sen, että F-Securen kaltaiset turvallisuuspalveluiden tarjoajat voivat tarkistaa ja turvata linkit ja tiedostot kokonaisvaltaisen turvallisuuden varmistamiseksi."

F-Secure Cloud Protection hyödyntää reaaliaikaista uhkienhallintaa ja muita palvelun ominaisuuksia todentaakseen linkkien ja tiedostojen turvallisuuden häiritsemättä Salesforcen suorituskykyä tai käyttöä. F-Securen ratkaisu estää ja eristää haitalliseksi todetun tiedoston tai linkin leviämisen tai käytön varalta. Tämän jälkeen tiedot kirjataan ja niistä tiedotetaan ylläpitäjälle tarkempaa analyysiä ja jatkotoimia varten. Palvelu on rakennettu käytettävyyden ja turvallisuuden lähtökohdista ja ylläpitäjät voivat valita eri toimintojen välillä ja myös muokata käyttäjille lähteviä viestejä.

Tämä ei ainoastaan estä kyberhyökkäyksiä levittämästä haittaohjelmia pilven avulla, vaan myös auttaa IT-ylläpitäjiä tutkimaan uhkia, vastaamaan niihin sekä tekemään pitkän tähtäimen parannuksia yrityksen tietoturvaan.

"Pilvipalvelut ovat iso IT-trendi ja yritykset etenevät nopeasti saadakseen täyden hyödyn niistä," sanoo F-Securen strategia- ja kehitysjohtaja Jyrki Tulokas. "Yritykset siirtyvät pilveen yhä enenevässä määrin, mikä on lisännyt kysyntää tietoturvateknologioidemme ja osaamisemme viemisestä näihin uusiin ympäristöihin. Emme ole pelkästään tuomassa nykyisiä ominaisuuksia pilveen vaan samalla kehitämme uudenlaista suojausta tarjotaksemme pitkäaikaista tietoturvaa ja mielenrauhaa pilvipalveluiden tuottajille ja heidän asiakkailleen."

F-Secure Cloud Protection esiteltiin alunperin Dreamforce '16-tilaisuudessa. Ensimmäiset asiakaspilotit ovat jo käynnissä ja F-Secure ennakoi lanseerauksen tapahtuvan maailmanlaajuisesti ensi vuonna.

*Lähde: Gartnerin lehdistötiedote: Gartner Says Worldwide Public Cloud Services Market Is Forecast to Reach $204 Billion in 2016, January 25, 2016, http://www.gartner.com/newsroom/id/3188817

Lisätietoja:

F-Secure Cloud Protection

F-Secure Security Cloud

Salesforce ja muut ovat salesforce.com, inc.:n tavaramerkkejä.