F-Secure julkistaa web-osoitteita tarkistavan Security Cloud API -sovellusrajapinnan Amazonin AWS-sovelluskauppaan

F-Secure tuo web-osoitteita tarkastavan palvelunsa tarjolle Amazon Web Services Marketplace -sovelluskauppaan

Helsinki – 30.11.2016: F-Secure julkistaa uuden web-osoitteita tarkastavan sovellusrajapinnan (API), joka toimii Amazon API Gateway -palvelussa ja on tarjolla Amazonin Web Services Marketplace -sovelluskaupassa. F-Secure Security Cloud API for AWS tarkastaa web-osoitteet pilvessä haitallisen sisällön osalta ja kategorisoi ne niiden tyypin mukaan. F-Securen Security Cloud API for AWS parantaa kaikkien linkkejä käyttävien ja jakamisen mahdollistavien palvelujen turvallisuutta.

AWS Marketplace -sovelluskauppa yksinkertaistaa rajapintoja käyttävien asiakkaiden ohjelmistojen hankintaa. Se tarjoaa laajan valikoiman tärkeitä toiminnallisuuksia kulutukseen perustuvalla hinnoittelulla. F-Securen Security Cloud API for AWS auttaa asiakkaita varmistamaan turvallisen linkkien jakamisen. Sovellusrajapinta voidaan yhdistää osaksi asiakkaiden omia tuotteita tai AWS-sovelluskaupassa tarjottaviin pilvipalveluihin, joista on suora yhteys F-Securen tietoturvauhkia reaaliajassa analysoiviin koneisiin.

"Olemme innoissamme saadessamme tarjota Security Cloud -palveluamme AWS Marketplace -sovelluskaupassa. Tätä kautta saamme uhkatiedon helposti yhdistettäväksi muihin sovelluksiin sekä tarjolle yrityksille, jotka haluavat varmistaa turvallisen linkkien jakamisen omassa sisällössään", kertoo liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Mikko Peltola F-Securelta.

"F-Secure Security Cloud API for AWS tuo lisäturvaa kaikkiin palveluihin, joissa jaetaan käyttäjien luomaa sisältöä. AWS-palvelun asiakkaat etsivät helppoa tapaa hankkia omiin palveluihinsa yhdistettäviä sovellusrajapintoja, jotta käyttöönotto, kulutukseen perustuva hinnoittelu ja laskutus osana palvelua on vaivatonta", sanoo johtaja Dave McCann Amazon Marketplace and Catalog Servicestä.

F-Securen Security Cloud API for AWS on suunniteltu täydentämään muiden pilvipalvelujen turvallisuutta. Se hyödyntää F-Securen Security Cloud -uhka-analyysijärjestelmän tietoja. Samaa teknologiaa käytetään F-Securen palkituissa työpöytä- ja palvelinsovelluksissa.

Security Cloud -järjestelmän avulla nyt tarjottava sovellusrajapinta varmistaa linkkien turvallisuuden hidastamatta täydentämänsä järjestelmän toimintaa. Haittalinkit voidaan estää ja asettaa karanteeniin, sitten kirjata ja välittää tiedoksi ylläpitäjille tarkempaan analyysiin ja jatkotoimenpiteitä varten. Web-osoitteet kategorisoidaan niiden sisällön mukaan sekä kyseenalainen sisältö merkitään. Tämä lähestymistapa estää pilvipalvelujen käyttämisen haittaohjelmien tai ei-toivotun sisällön jakamiseen, mutta antaa myös ylläpitäjille mahdollisuuden tutkia uhkia ja vastata niihin.

F-Secure Security Cloud API on tarjolla AWS Marketplace-sovelluskaupasta osoitteesta:

Lisätietoa:

F-Secure Security Cloud API for AWS

F-Secure Security Cloud

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

Sanna Syrjalainen