F-Secure julkaisee uuden ratkaisun kohdennettuja verkkohyökkäyksiä vastaan

F-Securen uusi Rapid Detection & Response -ratkaisu suojelee yrityksiä verkkohyökkäyksiltä ja auttaa havaitsemaan tietomurrot.

Helsinki – 20. marraskuuta 2018: Päätelaitteiden suojaus ja hyökkäysten ennaltaehkäisy ovat erittäin tehokas keino taistelussa haittaohjelmien kaltaisia kyberuhkia vastaan. Mutta tehokkaampaa suojaa tarvitaan. Siksi F-Secure tarjoaa yhdessä kumppaneidensa kanssa entistä tehokkaampaa tietoturvaa: uusi F-Secure Rapid Detection & Response sisältää useita innovatiivisia ominaisuuksia, kuten Broad Context Detection ja hyökkäystietojen jakaminen F-Securen asiantuntijoiden tutkittavaksi.

F-Secure Rapid Detection & Response on nyt saatavilla F-Securen maailmanlaajuisen kumppaniverkoston kautta. Se on johtava EDR-ratkaisu (endpoint detection and response), joka monitoroi yrityksen IT-ympäristöä ja sen tietoturvan tilaa, ja jäljittää epäilyttävää käyttäytymistä.

Rapid Detection & Response antaa selkeän näkyvyyden turvallisuustilanteesta. Se tunnistaa ja visualisoi kehittyneet uhat automaattisesti kevyiden tunnistimien, kehittyneen analytiikan, tekoälyn sekä koneoppimisen avulla.

Kokeneen asiantuntijaryhmän opettama ratkaisu antaa yrityksen omalle IT-tiimille tai F-Securen asiantuntijoiden tukemana toimivalle palveluntarjoajalle mahdollisuuden suojata yritys uhkia vastaan. Ratkaisu toimii saumattomasti jo olemassa olevien päätelaitteiden suojaratkaisujen kanssa.

Broad Context Detection lajittelee kerättyjä tietoja ja erottaa poikkeukselliset käyttäytymismallit käyttäjien tavanomaisesta käyttäytymisestä, ja tunnistaa nopeasti todelliset hyökkäykset. Tämä vähentää huomattavasti hälytysten määrää, joihin IT-henkilöstö joutuisi muuten reagoimaan.

79 % tietoturvatiimeistä myöntää, että heitä piinaavat lukuisat uhkailmoitukset, ja että he joutuvat jättämään suurimman osan päivittäisistä hälytyksen laukaisevista uhista ilman toimenpiteitä, kertoo EMA-tutkimus*. Verizonin tänä vuonna julkaiseman tietomurtoraportin mukaan 68 prosenttia tietomurroista huomataan vasta kuukausien päästä. Raportista käy myös ilmi, että runsas määrä varoituksia – mukaan lukien niin sanotut väärät positiiviset – aiheuttaa yrityksen IT-henkilöstössä “hälytysväsymystä”**.

"F-Secure Rapid Detection & Response tunnistaa kohdistetut hyökkäykset nopeasti ja sen sisäinen automatiikka mahdollistaa tehokkaan reagoinnin hyökkäysten estämiseksi jo niiden tapahtumahetkellä", kertoo F-Securen kyberturvallisuustuotteet ja -palvelut -yksikön johtaja Jyrki Tulokas.

Osa havainnoista saattaa vaatia yksityiskohtaisempaa analysointia ja ohjeistusta tietoturva-asiantuntijoilta. F-Securen Rapid Detection & Response sisältää mahdollisuuden lähettää hankalimmat tapaukset F-Securen asiantuntijoiden edelleen tutkittaviksi.

Palvelu aktivoidaan ottamalla käyttöön Elevate to F-Secure -toiminto, joka löytyy suoraan sovelluksen navigointipalkista. Sen avulla uhka voidaan siirtää F-Securen ympärivuorokautisesti toimivan havaitsemis- ja vastaustiimin asiantuntijoiden analysoitavaksi.

"Hyökkäyksen tapahtuessa F-Securen tietoturva-asiantuntijat analysoivat menetelmiä ja tekniikoita, verkkoliikennettä, sen alkuperää ja kellonaikoja. Yritykset voivat luottaa siihen, että niillä on tarvittaessa maailman johtava osaaminen ja resurssit vastata jopa vaikeimpiin kohdennettuihin hyökkäyksiin", Tulokas sanoo.

F-Securen yhdistettyä päätelaitteiden suojaus-, havainnointi- ja reagointipalvelua hallinnoidaan pilven kautta. Se sisältää asiakassovelluksen Windowsille ja Macintoshille, jonka saa osana F-Securen päätelaitteen suojausratkaisua (F-Secure Protection Service for Business). Se on yhteensopiva myös muiden valmistajien suojausjärjestelmien kanssa.

F-Secure Rapid Detection & Response on saatavilla F-Securen sertifioitujen kumppanien maailmanlaajuisen verkoston kautta.

Lisätietoja F-Securen Rapid Detection & Response -ratkaisusta löytyy osoitteesta www.f-secure.com/RDR.

*Lähde:  https://www.enterprisemanagement.com/research/asset.php/3441/InfoBrief:-A-Day-in-the-Life-of-a-Cyber-Security-Pro **Lähde: https://enterprise.verizon.com/resources/reports/dbir/