F-Secure julkaisee pilvipohjaisen kyberturvallisuusalustan yrityksille

F-Secure Elements on ensimmäinen pilvipohjainen alusta, joka tarjoaa organisaatioille nopean, joustavan ja helpon tavan hallinnoida kyberturvallisuuspalveluita.

F-Secure toi markkinoille uuden pilvipohjaisen alustan nimeltä F-Secure Elements, joka virtaviivaistaa organisaatioiden tapaa käyttää kyberturvallisuuspalveluita. F-Secure Elements on saatavana F-Securen kumppaneilta määräaikaisina lisenssitilauksina tai käyttöperusteisella laskutuksella. Pilvipohjainen alusta antaa organisaatioille mahdollisuuden valita tietoturvapalveluita tarpeiden mukaan.

Organisaatiot joutuvat toimimaan monimutkaisissa ympäristöissä, joissa erilaiset mahdollisuudet ja riskit kehittyvät nopeasti. Tämä monimutkainen toimintakenttä, turvallisuuskustannusten nousu ja kokeneiden turvallisuusammattilaisten puute vaikuttavat siihen, että suuri määrä organisaatioita haluaa yksinkertaistaa tietoturvapalveluiden hankkimista.

F-Securen Juha Kivikoski (Executive Vice President of Business Security, F-Secure) kertoo, että nämä vaatimukset ajavat malliin jossa kyberturvaa tarjotaan palveluina pelkkien tuotteiden sijaan.

— Päivityksistä huolimatta tuotteet ovat usein staattisia, eivätkä ne sopeudu riittävän nopeasti tietoturvatilanteen tai yritysten liiketoiminnan kehitykseen. Palvelut auttavat yrityksiä pysymään ketterinä ja niiden käyttö on kustannustehokkaampaa. Tämän vuoksi tulevaisuudessa toimialallamme tulisi tarjota kaikkea tietoturvaa palveluna. Palvelullistamisen periaatteen mukaan suunniteltu alusta voi auttaa organisaatioita suojautumaan paremmin, minkä vuoksi yksinkertaisuus ja joustavuus olivat F-Secure Elementsin suunnittelun ytimessä alusta alkaen.

F-Secure Elements on modulaarinen alusta, joka yhdistää päätelaitesuojauksen, päätelaitteen uhkien tunnistuksen ja välittömän vasteen (EDR), haavoittuvuuksien hallinnan ja pilvipalvelujen (kuten Microsoft Office 365) suojauksen.

F-Secure Elementsin tärkeimpiä ominaisuuksia ja etuja ovat:

·       Selkeä tilannetieto ja näkyvyys konfiguraatioiden, haavoittuvuuksien, uhkien ja erilaisten tapahtumien välillä

·       Yksinkertainen ja itsenäinen toiminta varmistaa tehokkaan työnkulun ja nopean reagoinnin

·       Reaaliaikainen ja yhdistetty tiedonkulku eri elementtien välillä, jotta uhkia voidaan tunnistaa nopeammin

·       Laajennetut tunnistus- ja reagointimahdollisuudet dataperusteiseen päätöksentekoon

·       Mahdollisuus ohjata hankalia tilanteita F-Securen asiantuntijoiden tutkittavaksi

Pandemian aikana monet asiakkaat turhautuivat, kun tietoturvatuotteiden myyjät eivät suostuneet neuvottelemaan lisenssien käyttöä uusiksi, vaikka organisaatiossa lisenssien käyttö olisi laskenut henkilöstön lomautusten vuoksi (*). F-Secure Elementsin käyttöpohjaisen laskutuksen läpinäkyvyyden ansiosta organisaatiot voivat tehdä päätöksiä investoinneista ja eikä käyttämättömistä lisensseistä tai palveluista tarvitse maksaa.

— Käyttöpohjainen hinnoittelu auttaa organisaatioita kehittämään ja ohjaamaan tietoturvakapasiteettiään sekä keskittymään tuloksiin ja siirtymään omistajuudesta kohti käytönhallintaa, Kivikoski toteaa.

F-Secure Elements lanseerattiin SPECIES-tapahtumassa, joka on F-Securen vuosittainen maailmanlaajuinen kumppanikonferenssi.

*Lähde: Forrester: How To Save Money In Security Software Negotiations: Techniques For Preparing For And Conducting Security Software Negotiations To Increase Value. Paul McKay, Sean Ryan, and Mark Bartrick, October 13, 2020.

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

Sanna Syrjalainen