F-Secure jatkaa strategista muutostaan palvellakseen keskisuurten yritysten kyberturvatarpeita

F-Secure organisoi johtoryhmänsä uudelleen ja tuo siihen uusia rooleja parantaakseen strategiansa toimeenpanoa.

Helsinki, 6.2.2018: F-Secure julkistaa terävöitetyn strategiansa vastatakseen keskisuurten yritysten kyberturvatarpeisiin ja yhtiön vahvan kasvun kiihdyttämiseksi edelleen. Yhtenä osana muutokseen kuuluu yhtiön johtoryhmän vahvistaminen uusilla rooleilla.

“Kasvustrategiamme perustuu siihen, että tarjoamme alan parhaita ratkaisuja kyberuhkien torjunta- ja havainnointitarpeisiin sekä tietoturvakonsultointi- ja riskienhallintapalveluja keskisuurille yrityksille valituilla toimialoilla”, sanoo Samu Konttinen, F-Securen toimitusjohtaja. “Kasvumme on tällä hetkellä markkinoita nopeampaa, mutta haluamme kasvaa nykyistäkin nopeammin. Pyrimme luomaan organisaatiorakenteen, joka auttaa meitä viemään strategiaamme käytäntöön tehokkaimmalla tavalla. Tekemämme muutokset yksinkertaistavat organisaatiorakennettamme, mikä auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme paremmin.”

F-Secure aloitti muutoksensa perinteisestä virustentorjuntayhtiöstä täyden tarjoaman kyberturvallisuusyhtiöksi vuonna 2015. Tämän jälkeen yhtiö on ostanut kyberturvakonsultointiyhtiöitä ja laajentanut tuote- ja palveluvalikoimaansa uhkien havaitsemiseen ja niihin vastaamiseen. F-Secure jatkaa muutostaan keskittymällä palvelemaan keskisuuria yrityksiä kasvavan kanavakumppaniverkostonsa kautta. Kiihdyttääkseen strategian toimeenpanoa F-Securen uudessa organisaatiossa yrityksille suunnattu tietoturvabisnes siirtyy kahdesta liiketoimintayksiköstä yhteen funktionaaliseen organisaatioon, jolla on edustus johtoryhmässä ja joka vähentää organisaation kerroksia. Kuluttajien kyberturva jatkaa omana liiketoimintayksikkönään.

Uusi organisaatio koostuu yritys- ja kanavamyynnistä, jota johtaa Juha Kivikoski, kyberturvatuotteista ja -palveluista, jota johtaa Jyrki Tulokas, markkinoinnista ja viestinnästä, jota johtaa Jyrki Rosenberg, tietoturvatutkimuksesta ja -teknologiasta, jota johtaa Mika Ståhlberg, informaatio- ja liiketoimintapalveluista, jota johtaa Jari Still, strategia- ja yrityskehityksestä (Samu Konttinen toimii vs. johtajana), HR & toimistopalveluista, jota johtaa Mari Heusala, talous- ja tukipalveluista, jota johtaa Eriikka Söderström, ja kuluttajien kyberturvapalveluista, jota johtaa Kristian Järnefelt.

Juha Kivikoski aloittaa F-Securella maaliskuun alussa. Hän on erittäin kokenut ammattilainen, joka on aiemmin työskennellyt Dustin Finlandin toimitusjohtajana, myyntijohtajana McAfee/Intel Securityssä, operatiivisena johtajana Stonesoftissa ja on työskennellyt useissa johtotehtävissä suurissa teknologiayhtiöissä, kuten Siemensissä ja Cisco Systemsissä.

“Monitahoisessa markkinassa ainoa pysyvä asia on muutos. Kokemuksemme ja tietotaitomme antavat meille siellä uskottavuutta”, Konttinen sanoo. “Kilpailukykymme perustuu 30-vuotiseen kokemukseemme ja kykyymme hyödyntää ihmisten ja teknologian vahvuuksia ainutlaatuisella tavalla, tuoreimpaan näkemykseen tekoälyn ja suurten datamassojen analytiikasta unohtamatta alan parhaita asiantuntijoita. Odotamme kasvua keskittämällä toimintoja ja ponnistelemalla entistä ahkerammin.”