F-Secure Countercept on solminut miljoonaluokan sopimuksen Yhdysvalloissa

Helsinki – 9. syyskuuta 2019: Palkittu F-Secure Countercept on solminut yli miljoonan dollarin vuosisopimuksen yhdysvaltalaisen yrityksen kanssa. Sopimus vahvistaa F-Secure Conterceptin asemaa maailman luokan ratkaisuna, johon yritykset luottavat varautuessaan yhä haastavampiin tietoturvauhkiin.

—  Yritykset alkavat ymmärtää, etteivät ne kykene suojautumaan kaikilta hyökkäyksiltä, mutta voivat itse proaktiivisesti kartoittaa tietoturvauhkia ennalta, eristää niitä ja päästä niistä eroon ennen kuin vakavampaa vahinkoa on tapahtunut. F-Secure Counterceptin vahvuutena on reagointivalmius, joka erottaa sen tavanomaisista tietoturvauhkiin erikoistuneista palveluista. Se tarjoaa arvokasta osaamista yrityksille, jotka kamppailevat löytääkseen päteviä ihmisiä omiin tietoturvasta vastaaviin tiimeihinsä, kertoo F-Secure Countercept Managing Director Tim Orchard.

Tuoreessa F-Securen tutkimuksessa korostetaan, että kyberhyökkäysten estäminen on tullut yhä vaikeammaksi, sillä tekniikat ja menetelmät ovat levinneet kehittyneiltä hyökkääjiltä monien muidenkin ryhmien käyttöön.  Yrityksille on haastavaa löytää hyökkääjä sen jälkeen, kun hän on onnistunut murtautumaan sisään. Verizon´s Data Breach Investigations Report 2018 -tutkimus osoitti, että 68 prosenttia hyökkääjistä löydetään vasta kuukausien päästä.(*)

Ongelmaa pahentaa entisestään se, että kyberturvallisuusosaajista on pulaa maailmanlaajuisesti. Kaksi kolmesta organisaatiosta myöntää, että heillä ei ole tarpeeksi kyberturvallisuusasiantuntijoita, jotka pystyvät hallinnoimaan tämän päivän tietoturvauhkia (**).  Toinen tutkimus osoitti, että 64 prosenttia kyberturva-ammattilaisista harkitsisi työpaikan vaihtoa, koska paineet heidän yrityksensä kyberturvallisuuden suojaamisesta kasvavat jatkuvasti (***).

Tim Orchard korostaa, että yritysten on ratkaistava ongelma muuttamalla lähestymistapaansa turvallisuustoimintoja kohtaan.

— Pelkät rahainvestoinnit turvallisuuteen eivät ole avain onneen. Sen sijaan yritysten pitäisi muokata toimintojaan kohti jatkuvaa reagointikykyä. Silloin ihmiset, prosessit ja teknologiat taistelevat hyökkäyksiä vastaan tehokkaasti yhdessä ja reaaliajassa. Tämä prosessi toimii sekä pienissä että isoissa yrityksissä, ja sen onnistunut implementointi on hyvä asia niin yrityksen puolustukselle, henkilöstölle kuin viime kädessä tuloksellekin, toteaa Orchard.

F-Secure Countercept on kokonaisvaltainen palvelu, joka auttaa organisaatioita ennakoimaan ja ehkäisemään kehittyneitä kyberhyökkäyksiä välittömästi. Se tarjoaa edistynyttä uhkien ymmärrystä, asiantuntemusta ja kykyä torjua hyökkäyksiä – näin yritykset pystyvät torjumaan moderneja, niihin kohdennettuja kyberhyökkäyksiä.

Lisätietoja Counterceptista löydät F-Securen nettisivuilta.

Lähteet:

(*) https://enterprise.verizon.com/resources/reports/DBIR_2018_Report.pdf

(**) https://biztechmagazine.com/article/2019/08/how-hire-and-retain-more-cybersecurity-professionals

(***) https://www.zdnet.com/article/cybersecurity-staff-burnout-risks-leaving-organisations-vulnerable-to-cyberattacks/