AV-Comparatives -organisaatio arvioi F-Securen strategiseksi johtajaksi päätelaitteiden suojauksessa ja reagoinnissa

Riippumaton testausorganisaatio AV-Comparatives on luokitellut F-Securen strategiseksi johtajaksi Endpoint Prevention and Response (EPR) -raportissaan.

F-Secure Elements -päätelaitteiden suojaus sekä päätelaitteiden havainnointi- ja reagointiominaisuudet saivat riippumattoman testausorganisaation huipputason sertifikaatin.

AV-Comparatives -raportti dokumentoi 10 eri tietoturvatoimittajan suorituskykyä testeissä, jotka simuloivat 50 erillistä kohdistettua hyökkäysskenaariota. Ratkaisut sertifioitiin sitten kolmella eri tasolla: Strategic Leaders, CyberRisk Visionarys ja Strong Challengers.

— Strategic Leaders -maininnan saivat yritykset, jotka tarjoavat organisaatioille maailmanluokan suojausominaisuuksia kevyillä kustannuksilla. Nämä organisaatiot ymmärtävät asiakkaidensa tietoturvainvestointien tarpeen ja tarjoavat maailmanluokan suojaa rajoittamatta liiketoimintaa. F-Securen suorituskyky testeissämme täyttää ja ylittää nämä odotukset, kertoo Peter Stelzhammer, AV-Comparativesin perustaja.

AV-Comparatives -organisaation arvio perustuu modulaarisen ja pilvipohjaisen alustan F-Secure Elementsin päätelaitesuojaus (EPP) ja päätelaite havaitsemis- ja reagointikomponenteille (EDR) tehtyihin testeihin.

AV-Comparatives -organisaation mukaan F-Secure Elementsin tärkeimpiä etuja ovat:

·       Alhaiset kokonaiskustannukset (TCO) 5 vuoden aikana

·       Erilaisten hälytysten yhdistäminen ja priorisointi

·       Yksinkertainen konfigurointi ja käyttöönotto verkkotunnus- tai työryhmäympäristössä

·       Erilaiset vastausvaihtoehdot havaituille uhille ja tiedot turvallisuusoperaatiokeskuksen (SOC) analyytikoille         tutkittavaksi/tarkastettavaksi

·       Poikkeukselliset ominaisuudet käyttäjien suojaamisessa, erityisesti ennen kuin uhat etenevät käyttäjäympäristön sisällä

·       Helppokäyttöinen ja intuitiivinen hallintakonsoli, joka tarjoaa hyödyllistä kontekstitietoa SOC-analyytikoille uhkien         priorisoimiseksi

·       Hyvä kartoitus MITRE:n taktiikoihin, tekniikoihin ja menettelyihin (TTP:t), jotka tarjoavat SOC-analyytikoille dataa         tutkittavaksi ja tarvittaessa eskaloitavaksi

— AV-Comparatives -organisaation arvio vahvistaa F-Securen asemaa edelläkävijänä EPP- ja EDR- kyvykkyyksissä.   Heidän arvionsa osoittaa myös F-Securen sitoutumisen tarjota tietoturvaratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä suojautumaan kuluttamatta aikaa ja resursseja muilta organisaation osilta, kertoo Leszek Tasiemki (Head of Products for Business Security, F-Secure).

Lisätietoja tuloksista on saatavilla osoitteessa: https://www.f-secure.com/en/business/resources/strategic-leader-in-av-comparatives-endpoint-prevention-and-response

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

F-Secure media relations