F-Securen uusi pääkonttori osaksi Wood City ‑toimisto­rakennus­kompleksia

F-Secure muuttaa pääkonttorinsa uusiin tiloihin Helsingin Jätkäsaaren Wood City ‑toimistorakennuskompleksiin. Uudet tilat antavat mahdollisuuden muokata yrityksen toimintaa kohti kestävämpää ja ketterämpää työskentelyä

F-Secure on valinnut SRV:n Wood Cityyn valmistuvan puurakenteisen toimitalon uudeksi pääkonttorikseen. Rakennus tulee osaksi Helsingin Jätkäsaaressa sijaitsevaa puukorttelia, jossa sijaitsee myös Supercellin päätoimisto. Rakentaminen käynnistyy keväällä ja uudet tilat otetaan käyttöön vuoden 2024 aikana.

—  SRV:n puurakenteinen toimitalo valittiin F-Securen uudeksi pääkonttoriksi, koska toimitiloissa on mahdollisuus ottaa huomioon joustavat työskentelymahdollisuudet, kestävä ympäristöajattelu ja työntekijöiden hyvinvointi. Käsitys työpaikasta ja työtiloista on murroksessa, ja tulevaisuudessa yritykset tarvitsevat lisää joustavia ratkaisuja vaihtelevien tilanteiden ja erilaisten tiimien tarpeisiin. Hienoa, että pääsemme vaikuttamaan pääkonttorimme tilasuunnitteluun alusta alkaen ja voimme osallistaa työntekijämme kehittämään omia työtilojaan, kertoo F-Securen toimitusjohtaja Juhani Hintikka.

Tulevaisuuden työelämä vaatii uudenlaista ajattelua työpaikasta, tiimityöstä, johtamisesta ja työtiloista. Uudet työtilat ovat osa laajempaa kulttuuri- ja johtajuusajattelua, jota kehitetään yhtiössä jatkuvasti. Joustavassa työpaikkakonseptissa pyritään ottamaan huomioon työntekijöiden tarpeet ja hyvinvointi kehittämällä yhdessä toimivia tapoja työskennellä.

— Meillä etätyöhön siirtyminen ja hybridityöskentely on sujunut hyvin, mutta pandemia on ravisuttanut työelämää ja tuttuja työskentelytapoja viimeisten vuosien aikana. Työpaikalla on nykyään entistäkin suurempi merkitys yhteenkuuluvuuden, yhteistyön ja verkostoitumisen tukena. Tulevaisuudessa opimme yhdistämään erilaisia työskentelymuotoja, niin että pääsemme hyödyntämään joustavasti muuntautuvia toimitiloja ja työntekijät valitsevat työntekopaikkansa tehtävän tarpeen mukaan. Kokeilemme jo nykyisissä tiloissa uusia ratkaisuja, jotta pääsemme huomioimaan erilaisia tarpeita jo suunnitteluvaiheessa, kertoo F-Securen henkilöstöjohtaja Charlotte Guillou

F-Secure on ylpeä suomalaisista juuristaan ja ainutlaatuinen puurakentaminen kuvastaa erinomaisesti yhtiön pohjoismaista perimää ja kestävämpää ympäristöajattelua. Uutta pääkonttoria on suunniteltu SRV:n ja F-Securen tiiviinä yhteistyönä, jotta toimitila palvelee yhtiötä myös pitkälle tulevaisuuteen.

Elinkaariviisaus näkyy paitsi materiaaleissa, myös energiaratkaisuissa. Rakennus sertifioidaan valmistuessaan ja tavoitteena on saada kansainvälinen LEED Platinum -ympäristösertifikaatti. Rakennuksen energialuokka on A ja katolle rakennetaan reilu 300 neliömetriä aurinkopaneeleja.

— Puurakentaminen on saavuttamassa jalansijaa myös toimistorakentamisen saralla. Wood Cityn ideana onkin ollut alusta alkaen tuoda Suomeen uudenlaista toimitila‑ajattelua ja luoda ainutlaatuinen puukortteli, jossa yhdistyvät design ja kestävä kehitys. Luomme elinkaariviisasta kaupunkia rakentamalla hiilidioksidia sitovasta uusiutuvasta materiaalista, toteuttamalla tilat energiatehokkaiksi ja hyödyntämällä samalla entistä paremmin rakennuksen ympärillä olevaa tilaa, mikä on erityisen arvokasta kaupunkirakenteen yhä tiivistyessä, SRV:n pääkaupunkiseudun toimitilarakentamisesta vastaava johtaja Jouni Forsman toteaa.

Wood Cityn on suunnitellut Anttinen Oiva Arkkitehdit, jonka kilpailuehdotus Stories voitti kohteesta järjestetyn arkkitehtuurikilpailun.

Lisätiedot: https://www.srv.fi/toimitilat/wood-city/

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisempia kaikille. Tuotamme nerokkaan yksinkertaisia ja kitkattomia suojausratkaisuja, jotka helpottavat suojaamiemme kymmenien miljoonien ihmisten ja 170 palveluntarjoajakumppanimme elämää. Olemme yli 30 vuoden ajan olleet kybersuojausalan edelläkävijöitä, sillä meitä inspiroi vahvasta yhteishengestä kumpuava sitoumuksemme pyrkiä jatkuvasti parempaan.

F-Secure media relations